Heinäpoluilla-laukku

Heinäpoluilla Laukku Sisäosa
Heinäpoluilla Laukku Ohje

Suunnittelin ja ompelin keväällä laukun Taito-lehteen. Ohje julkaistiin numerossa 4/2019. Yhteistyö Taito-lehden kanssa on ollut todella hyvää, ja lehden ohjesivut ovat inspiroivat myös suunnittelijan näkökulmasta.

Suunnittelijan saan siis teeman ja värikartan, jonka pohjalta lähden suunnittelemaan tuotetta ja ohjetta. Aina kaikki ideat eivät lopulta päädy ohjeiksi asti, sillä teknisesti kaikista ideoista ei vaan saa jalostettua selkeää ohjetta. Sama haaste oli myös tässä laukussa.

Laukun teema

Teemana oli käyttää perinnekäsityötä uudella näkökulmalla. Minä halusin tehdä nimenomaan ompeluohjeen. Olin haaveillut jo jonkin aikaa ryijyn ja ompelun yhdistämisestä, ja tähän se sopi paremmin kuin hyvin. Siispä kaivoin teeman mukaiset ylijäämätilkut ja ompelin niistä laukun. Mikäli ohje kiinnostaa, löytyy se siis Taito 4/19 numerosta.

Laukku palautui minulle joku aika sitten kuvauslainasta. Tästä otettiinkin mitä ihanimmat kuvat kesän valossa, ja nekin löytyvät lehdestä.

Heinäpoluilla Laukku Taito Lehti
Heinäpoluilla Laukku Sisätasku

Käsityönä tehty laukku sinulle?

Huomasin kuitenkin nyt, että laukku on minulle tarpeeton. Näin ollen se on myynnissä verkkokaupassani. Tätä on vain yksi kappale, joten jos sen haluat, kannattaa olla nopea!

Mikäli tälle on enemmän kysyntää, voin harkita ompelenko näitä myyntiin enemmänkin. Kannattaa samalla kuitenkin tarkastaa verkkokaupan muutkin tuotteet. Lisää ohjeita on tulossa vielä lähiaikoina.

Heinäpoluilla Laukku Koko
Heinäpoluilla Laukku Kokokuva

Trikoopipo ja huivi lapselle

  Auringon paistaessa on taas aika kaivaa jämätrikoot kaapista ja ommella kauden asusteet. Monipuolinen pipo ja huivi sopivat välikauteen mitä

Raitaa ja salmiakkia

  Olen ihastunut murrettuun keltaiseen. Noshin raita oli ollut kangaskaapissa jo jonkin aikaa odottamassa inspiraatiota, ja kun lähes samaan sävyyn

Aarrekid kangaskarnevaalit

  Tänään alkaa taas Aarrekidillä kangaskarnevaalit. Kesän karnevaaleissa ostin heidän kankaitaan läjän, sillä luomulaatuinen printtikangas on nyt vaan aina mieleen.

Villasukkien parsiminen, kätevät ohjeet

Tänä vuonna aion käyttää pidempään, parsia reikiä ja korjata vanhaa. Jo pitkään työpöydällä odottaneet villasukat pääsivät ensimmäisenä työn alle, kun