Näytetään kaikki 8 tulosta

  • Lapaset Pdf Ohje

    Ensilumi-lapaset, PDF-ohje

    2,00

    Ensilumi-peruslapaset on ranteesta kärkeen neulottavat lapaset, jotka soveltuvat monelle eri langalle. Ohje on kirjoitettu kahdelle ohuelle langalle neulottavaksi, mutta sitä voi soveltaa myös yhdelle paksummalle langalle. Hyvät peruslapaset on tarpeelliset syksystä kevääseen. Tällä ohjeessa neulot lapaset niin lapselle kuin aikuisellekin. Helppo sivuun tuleva peukalokiila takaa lapasen istuvuuden.

  • Kulmasta Kulmaan Sukat OhjeRegia Merino Yak Sukat Ohje

    Kulmasta kulmaan-sukat, PDF ohje

    3,90

    Yllättävän simppeli, ja silti katseiden vangitsema kuvio on Kulmasta kulmaan-sukkien ideana. Kuvio syntyy aika yksinkertaisestakin ideasta yhdistää nurjien ja oikeiden silmukoiden välinen kumppanuus sukan varten.

    Sukat neulotaan varpaasta varten, ja kantapää aivan viimeisenä. Kantapäähän tilaa antaa pienet levennykset ja kavennukset kantapään kohdalla, ja ne samalla luovat sukkaan myös mielenkiintoisen ilmeen.

    Kulmasta kulmaan sukat on neulottu Regian Merino-Yak langasta. Lanka on pehmeää, riittoisaa ja siinä on paljon värivaihtoehtoja. Valitse siis oma värisi, ja neulo sukat itselle tai lapselle.

  • Saarystimet Pdf Ohje

    Paksun säärystimet, PDF-ohje

    2,00

    Nämä helpot, ja silti näyttävät säärystimet neulotaan yhdessä koossa. Puolivälissä neulomista on hyvä sovittaa, jonka jälkeen voi päättää kavennetaanko vai levennetäänkö, eli koon valinta voi muuttua kesken neulomisen. Se on ihan jopa suositeltavaa, ja näin säärystimistä saa varmasti oikean kokoiset. Mikäli levennät, aloituskohta jää nilkkaan ja päättely tulee ylös ylös. Mikäli päätät kaventaa, tulisi aloitus ylös ja päättely nilkkaan. Nämä ovat todella lämpimät ja käytännölliset säärystimet!

  • Hennoimmillaan Peitto Pdf OhjeOhje Vauvan Peittoon Neulonta

    Hennoimmillaan-peitto, PDF ohje

    3,90

    Hennoimmillaan-peitto suojaa niin pieniä, kuin vähän isompiakin varpaita tuulelta, tuiverrukselta ja maailmalta. Se neulotaan patenttineuletekniikalla keskeltä reunoille päin, kahdella langalla ja kahdella värillä yhtä aikaa.

    Peiton raidoitus syntyy siis eri väristen raitojen yhdistelmästä. Voit yhdistellä siihen lankojen loppua, tai hankkia pehmeät langat varta vasten. Kuvien peitto on neulottu pehmeästä ja silti niin ihanan lämpimästä Isagerin alpakkalangasta.

    Lopullisessa peitossa toistuu kaukaa päin katsottuna värejä, joita et edes tiennyt neulovasi tähän peittoon. Se onkin briossin taika, ja tätä peittoa voit kasvattaa myös niin isoksi kuin vain lanka into riittävät!

  • Ylhäältä Alas Pipo OhjeOhje Ylhäältä Alas Neulottu Pipo

    Kiertoradalla pipo, PDF-ohje

    2,00

    Pipon neulomiseen on monta erilaista tapaa. Tämän pipon kanssa ravistellaan vähän vanhoja tyylejä, sillä pipo neulotaan päälaelta alkaen.

    Pipoon voi valita monipuolisesti DK-paksuisia lankoja, ja tämä pipo onkin neulottu käsinvärjätystä Ruskanlehden Polwarth DK-langasta. Mikäli pipoon kaipaisi vielä kuviota, voisi senkin neuloa pipon alareunaan tai vaikka keskelle pipoa.

    Suunnittele siis piposta juuri itsellesi ja väreihisi sopiva, ja ota tästä talteen loistava perusohje!

  • Briossi Tuubihuivi Pdf OhjeTuubihuivi Patenttineule

    Briossi-tuubihuivi, PDF-ohje

    2,00

    Briossi-, eli patenttineulehuivi neulotaan kahdella värillä, ja molemmista puolista tulee käyttökelpoiset. Huivi valmistuu parhaimmillaan yhdessä illassa, ja sen voi sävyttää pipoon sopivaksi.

  • Tuntureilla Sukat Pdf OhjeJälkijättöinen Varsi Sukan Kantapäähän

    Tuntureilla-sukat, PDF ohje

    3,90

    Tuntureilla-sukat sopivat niin arkeen kuin rentouttavaan viikonloppuunkin. Niissä aamukahvi tai -tee maistuu makoisalta, kun jalkoja lämmittää rouhea villa. Näissä sukissa on käytetty Vuonueen muovitonta sukkalankaa, mutta sukat onnistuvat hyvin myös muistakin langoista, esim Novitan Nallesta.

    Sukat neulotaan siis kotimaisesta villasta, ja ne aloitetaan neulomaan varpaasta varteen. Jalan osuuden jälkeen neulotaankin suoraan kantapää, ja vasta sen jälkeen varsi. Koko matkan etupuolella kulkee viehättelevä ja maastoileva kuvio, joka syntyy oikeiden ja nurjien silmukoiden yhtenäisestä leikistä.

    Viimeisenä neulottavan varren pohkeissa on myös huomioitu levennyksiä, jotta sukka ei kiristä ja pysyy silti jalassa

     

  • Raiteet Pipo Pdf Ohje

    Raiteet-pipo, PDF ohje

    3,90

    Raiteet-pipo lämmittää niin päätä, kuin kääntää myös muiden päitä kauniilla struktuurisella kuviollaan. Unelmaisen pehmeä Hedgehog Fibresin lanka lämmittää päätä kutittamatta, ja tukee myös viivamaista tekstuuria. Tukevuutta pipolle antaa jämäkkä resori.