Sydänlapaset lapselle, ohjevinkki

Moni teistä varmasti muistaa, kuinka minusta tehtiin juttu talvella ilmestyneeseen Unelmien Käsityöt lehteen. Nyt lehden tekijöiltä on ilmestynyt uusi Sukat ja Lapaset ohjekirjanen, jota on saatavilla lehtihyllyiltä hyvin edulliseen hintaan.

Minä olen siis kirjoittanut lehteen Sydän-lapasten ohjeen, ja se löytyy lehden lopusta. Neuloin nämä noin vuosi sitten, ja nämä ovat siitä lähtien olleet molempien lasten suosikkilapaset. Kiitos taitaa kuulua pehmeälle Sandnes Garnin merinovillalle, sekä yllättävän hyvin istuvalle lapasmallille.

Oikeastaan voi myös sanoa, että näiden lapasten ohjeen innoittamana olen uskaltanut alkaa kirjoittamaan enemmänkin ohjeita. Osa on yhä tulossa blogiin, osa vähän muihin kanaviin. Pidetään siis puikot kilisemässä ja ompelukone työssään.

Ps. Sille ompelukurssilleni löytyy vielä pari vapaata paikkaa, joten vielä ehtii mukaan!

Oman näköinen huppari lapselle

    Kouluikäiselle huppari tuntuu olevan yksi suosikkivaatteista. Se ei hikoiluta vauhdikkaan välitunnin jälkeen, mutta se on mukavan pehmeä ja

Vauvan pipo korvaläpillä

  Sain lukijalta pyynnön, että tekisin ompeluohjeen vauvan narulliseen ja korvaläpälliseen pipoon. Mikä loistava pyyntö, jonka päätin toteuttaa ihan saman

Neulottu Pellavahame Lapselle

Neulottu kesähame lapselle, ohje

Neuloin lapselle kesäisen hameen, joka pysyy päällä myös leikeissä. Hame on helppo neuloa, ja tästä ilmaisesta ohjeesta löytyy kokoja 74/80-146/52 cm lapsille.