Nopea kahden tupsun pipo

img_9282

Juuri ennen muuttoamme neuloin parissa illassa nopean pipon. Lankaa jäi sopivaksi taskullisesta villatakista, ja tähän pipoon  tuo aivan ihana ja paksu Onionin Organic Wool & Nettle sopii paremmin kuin hyvin. Tupsut tein niistä aivan jämistä, eikä lankaa jäänyt käytännössä ollenkaan jäljelle.

Pipo tuntuu sopivan meille perheen kaikille naisille. Ohje nopeaan One Size pipoon on äärimmäisen helppo. Tähän tarvitaan siis paksu lanka, jonka tiheys on 16 silmukkaa 10cm leveydellä.

Luo koon 6 puikoille 76 silmukkaa. Voit neuloa joko magic-loop tekniikalla pöyröpuikoilla tai sukkapuikoilla. Neulo 2n 2o resoria 3 cm korkeaksi. Neulo tämän jälkeen aina oikeaa noin 17 cm korkeaksi, pipon ollessa nyt noin 20cm korkea. Raidoita oman maun mukaan.

Tämän pipon kavennukset tapahtuvat nopeasti, jolloin päälaesta tulee pallomainen.

*Neulo 5 s oikein, 2 s oikein yhteen* toista koko kierros. Neulo yksi kerros ilman kavennuksia

Neulo *4 s oikein, 2 s oikein yhteen* toista koko kierros.
Neulo *3 s oikein, 2 s oikein yhteen* toista koko kierros.
Neulo *2 s oikein, 2 s oikein yhteen* toista koko kierros.
Neulo *1 s oikein, 2 s oikein yhteen* toista koko kierros.
Neulo 2 s oikein yhteen koko kierros. Katkaise lanka ja vedä silmukoiden läpi. Päättele langat ja tee tupsut.

img_0133

img_0145

img_0135

1 thought on “Nopea kahden tupsun pipo”

Raitoja ja seeproja

Halusin tehdä seepramekot. Joku katkos aivoissa sai minut kuitenkin tilaamaan kangasta vain 40 cm pätkän. Nyt tiedän, ettei siitä saa

Ohuet merinovillasukat lapselle

  Isompi lapsi toivoi keltaisia villasukkia heti keltaisen ihanuuden nähdessään. Hän ei ehkä arvostanut ohutta pehmeää laatua samalla tavalla kuin

Ohje helppoon villapaitaan lapselle

Langat saatu Kässäkerho Pompomilta   Olen innostunut villapaitojen neulomisesta. Sen ensimmäisen ylhäältä alas paidan jälkeen jäin oikeastaan koukkuun raglanpaitoihin, ja