Neulehuoltokurssi Nurjassa

On ollut ilo huomata, kuinka neuleiden ja vaatteiden korjaaminen ja huoltaminen kiinnostaa yhä enemmän ja enemmän. Sainkin mahdollisuuden pitää aiheeseen liittyen kurssin Tampereen lankakauppa Nurjassa nyt helmikuussa!

Neulehuoltokurssi

Kurssi järjestetään lauantaina 8.2.2020 klo 16.30-19.00 ja paikan kurssille voi ostaa Nurjan verkkokaupasta.

Neuleiden huoltamiseen painottuvalla kurssilla käydään läpi erilaisia tapoja paikata, parsia ja korjata rikki menneitä neuleita ja sukkia, sekä miten pidentää niiden käyttöikää. Eli siis paikataan ja parsitaan eri tavoin, kokeillaan neuleen / pinnan paksuntamista silmukoimalla, innostutaan miten vaihtaa resorit uusiin, sekä mietitään tapoja miten ja mihin käyttää purettua lankaa. Kurssilla kokeillaan myös erilaisia nukanpoistajia ja tapoja pitää neule hyvänä ystävänä pitkään käytössä.

Kurssiin kuuluu myös tietoa neuleiden pesemisestä ja muusta huoltamisesta. Kaikki kurssilaiset saavat mukaansa myös kirjalliset ohjeet. Kurssilla kuitenkin tehdään ja paikataan myös omia neuleita, ja niitä pyydetäänkin ottamaan mukaan. Opeltavat tekniikat oppii parhaiten kun niitä kokeilee itse samantien!

Toivottavasti nähdään siis Nurjassa!

Lisää kursseja?

ps. ja mikäli vastaava kurssi kiinnostaisi omassa lankakaupassasi, ota kauppiaaseen tai minuun yhteyttä, niin mietitään lisää!

1 thought on “Neulehuoltokurssi Nurjassa”

Kirottu kirjoneule ja ikuisuussukat

  Muistatteko kun viime syksynä innostuin yksien sukkien verran kirjoneuleesta? Tuolloin oli juuri ilmestynyt Puikkomaisterin sukkakirja, ja olihan minunkin neulottava

Räsymattosukat varpaasta varteen, ohje

  Omaan kesäperinteeseen kuuluu räsymattosukat. Tämä ihana villitys, jossa kahta valmiiksi raidoitettua lankaa neulotaan vielä uudelleen raidoitettuna. Etukäteen lopputulosta on