Levollisempaa unta

Melissa Dream

 

 

Yöunilla on suuri vaikutus arkeeni. Vauva-aikana siedin huonosti niitä (lähes joka öisiä) unettomia öitä, ja monena aamuna muistan haaveilleeni vain ja ainoastaan hyvistä kunnon yöunista. Minusta tulee äärettömän ärtynyt ja lyhytpinnainen huonoilla yöunilla, enkä suoraan sanottuna ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka voivat esim. ommella, lukea kokeisiin tai tehdä töitä öisin. Minä pyrin nukkumaan yöni mahdollisimman hyvin, jotta päivällä pää pysyisi edes jotenkin mukana. Siksi New Nordicin ja Blogiringin testikierroksen Melissa Dream oli mielenkiintoista testattavaa.

 

Yritän siis oikeasti panostaa yöuniini. Toki joskus tuijotan liian myöhään tietokoneen tai puhelimen ruutua, viikonloppuisin valvon jopa kymmeneen asti ja stressin ollessa pahimmillaan saatan herätä neljältä yöllä täysin pirteänä. Kesäisin nukun vähemmän, ja talvella enemmän. Silti välillä minäkin kaipaan jonkinlaista rauhallisuutta uniin, sitä etten heräisi kissan yöjuoksuun joka yö, tai että oikeasti nukahtaisin aika nopeastikin kun laitan pään tyynyyn.

 

Melissa dream rentouttaa

 

 

Viime talvena join iltaisin paljon kamomillateetä. Kun olin juonut sitä jonkin aikaa, huomasin oman kroppani vaativan sitä iltaisin, jos halusin rauhoittua oikein kunnolla. Melissa Dream tabletit sisältävät kamomillan lisäksi myös sitruunamelissaa ja magnesiumia, jotka kaikki rauhoittavat lihaksia ja aivoja luonnollisin keinoin. Siispä kesästressin iskiessä päälle testasin Melissa Dreamia, ja se oikeasti toimi.

 

Niinä iltoina kun olin ottanut 2 tablettia Melissa Dreamia, lihakset tuntuivat rennoilta nukkumaan mennessä ja yöllä en herännyt ollenkaan. Saan kyllä normaalistikin hyvin unta, mutta herään monta kertaa keskellä yötä. En edes tajunnut kuinka usein heräilenkään, ennen kuin Melissa Dreamin myötä huomasin miten iso ero aamulla on jos oikeasti nukkuukin koko yön putkeen. Melissa Dreamia myy New Nordicin verkkokauppa, luontaistuotekaupat, LIFE-ketju, Luontaistuntija-ketju, Terveystieto-ketju ja Sokos eikä se sisällä melatoniinia.

 

IMG_7487

 

 

Nyt olen ottanut pari tablettia Melissa Dreamia kun haluan rauhoittua ja varmistua seuraavan yön unista. Nukahdan kyllä ilmankin, mutta kovin stressaavan päivän jälkeen tabletit ovat varmistaneet kunnon unet. Toki pelkät pillerit harvoin auttavat kokonaan, joten hyvän unen saantiin suosittelen myös säännöllistä liikkumista ulkona, makuuhuoneen alhaista lämpötilaa ja sitä ettei tuijota kännykän tai tietokoneen ruutua noin puoleen tuntiin ennen sänkyyn menemistä. Ei siis televisiota makuuhuoneeseen!

 

Myös teillä on mahdollisuus kokeilla Melissa Dreamin tehoa, sillä yksi kommentoijista voittaa Melissa Dream paketin itselleen. Pyöritkö vain öisin sängyssä, heräätkö liian aikaisin keskellä yötä vai eikö rentoutuminen iltaisin vain onnistu? Kerro kokemuksesi ja osallistu samalla arvontaan. Osallistumisaikaa on torstaihin 8.9 kello 21:00 saakka. Voittajaan otan yhteyttä henkilökohtaisesti, ja palkinto postitetaan suoraan yhteistyökumppanilta.

 

IMG_7585

 

Yhteistyössä New Nordic ja Blogirinki

blogirinki_logo

Jaa ohje tai teksti myös eteenpäin?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Veera

Veera

Kokoonparsija, muotoilija ja aina jotain puikoilla.

30 thoughts on “Levollisempaa unta”

  1. Sopiiko raskaana olevalle? Nukun normaalisti hyvin yöt mutta raskaana ollessani yöt ovat tosi hajanaisia, valvon paljon ja herään monta kertaa yössä. Ihan mitä tahansa unilääkkeitä en uskalla käyttää ettei pieni vahingoidu vatsassa. Nyt on neljäs vauva tulossa meille, joten päivisin pitäis olla virkeänä kolmen pienen kanssa kotona. 🙂

    Vastaa
  2. Olen aina ollut hyvin pinnallinen nukkuja ja kaikki äänet häiritsevät untani. Nyt vanhemmiten olen myös alkanut heräilemään oisin ja pyörimään sängyssä saamatta enää unta. Olisi kiva testailla onko noista tosiaankin apua.

    Vastaa
  3. Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta! 😀 Minulla on aivovamma jonka seurauksena unen merkitys päivittäisistä askareista selviämiseen on korostunut. Aivovamman myötä myös unen laatu on heikentynyt kun aivot käyvät ylikierroksilla. Nukahtaminen on hankalaa ja heräilen öisin. Tämä tuote tulisi taatusti tarpeeseen!

    Vastaa
  4. Mulle jäi päällimmäisenä tekstistä nyt ajatukseksi että olisipa ihana mennä nukkumaan lihakset rentoina. Huomaan että sänkyyn mennessä niska ja selkä ei rentoudu millään ja pakottaudun ajattelemaan mantraa rentoutumisesta vain huomatakseni että niska jäykkänä pingotan siinä.

    Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen tuote siis mulle 🙂

    Vastaa
  5. Mä herään helposti öisin ja jään valvomaan joskus kolmeksikin tunniksi. Tämä kun toistuu viikossa useampana yönä, on olo aivan tolkuttoman nuutunut. Olen muuten joskus kokeillutkin noita Melissa Dream -tabletteja, ja niiden avulla on uni ollut syvempää, tai ainakin yöllisen heräämisen jälkeen olen nukahtanut nopeasti uudelleen. Hyvä kun muistutit tästä tuotteesta, pitääkin käydä taas ostamassa – tai ehkä onnetar on nyt mun puolellani!

    Vastaa
  6. Olen todella huono nukkuja. Enimmäkseen ongelmana on nukahtaminen, mutta joskus myös heräily liian aikaisin ja kesken unien. Käytän usein melatoniinia, mutta stressaavina aikoina se ei toimi ollenkaan. Jos esim. joku seuraavan päivän ohjelmassa jännittää, melatoniinin vaikutus on täysi nolla. Onneksi se sentään toimii, jos seuraavana päivänä on suhteellisen normaali peruspäivä!

    Vastaa
  7. Minulla on aika säännöllinen unirytmin ja yleensä nukahdan helposti. Ongelmana ovatkin liian aikaisin herätyt aamut (vaikka saisi vielä nukkua) ja olo on aamuisin usein väsynyt. Mukana arvonnassa.

    Vastaa
  8. Mä nukun nykyään niin huonosti, en tajua miksi kädet puutuvat kun nukun jommalla kummalla kyljellä, oisiko näistä apua minulle, sitä haluaisin kokeilla.

    Vastaa
  9. Kohta tarvitsen näitä kun saan vauvan ja ehkä joskus tulee tunti tai kaksi, että saisin nukkua ihana vaan yksin kotona.

    Vastaa
  10. Yleensä heräilen 2-4 kertaa yössä, joskus uni on niin kevyttä, että tuntuu kuin olisi valvonut kokoyön.. Kokeilla siis voisi

    Vastaa
  11. Mulla on joka yö ”liskodiskoa”… Kyseenalaistan että missä mun rintsikat on että pitäis jo lähteä liikkeelle (nukun siis aina alasti), pelästyn että kuka hitto vieressäni nukkuu (jo 7 vuotta mieheni), ennen aamuviittä jo odottelen mihin aikaan pikkukoiramme tulee rapsuttamaan sängyn reunaa että pääsisi viereen köllöttämään. Että joo, tässä muutamia… Olen aina vältellyt ”unilääkkeitä” mutta tätä jopa uskaltaisin kokeilla!

    Vastaa
  12. Nukahtaminen on mulle tosi vaikeaa. Pyörin illalla pitkään sängyssä ja lopulta alkaa turhautumaan ja ajattelemaan kaikkia masentavia juttuja, kun nukahtaminen kestää useita tunteja. 🙁

    Vastaa
  13. Minä olen ollut surkea nukkuja jo viimeiset 10 vuotta. En saa unta, heräilen aamuyöstä, valvon koko yön yms. Nyt vielä lasten saamisen jälkeen huonot unet ovat vaan korostuneet.

    Vastaa
  14. Kiva arvonta. 🙂 Noita voisi olal hyvä kokeilla, sillä varsinkin ennen tärkeitä menoja minulla on monesti pahoja nukahtamisvaikeuksia…

    Vastaa
  15. Itselläni ongelma on pääosin se, että heräilen öisin pahimmillaan parinkin tunnin välein. Kamomillateetä olen yrittänyt itsekin juoda usein. Kyllä sillä jonkinlainen rauhoittava vaikutus onkin.

    Vastaa
    • Hei Juhtimus,

      Onneksi olkoon! Voitit juuri paketillisen Melissa Dreamia, laitan sinulle vielä sähköpostitiedustelun osoitteestasi. Onnea!

      Vastaa
  16. Nuorempana nukuin hyvin, mutta nykyisin saattaa olla vaikeuksia nukahtaa. Ja varsinkin aamuyöllä saatan herätä pirteänä mikä stressaa koska tiedän että väsymys iskee sitten päivällä töissä.

    Vastaa
  17. Kuusi vuotta nukkumatta.Tätä voisi kokeilla melatoniinin sijaan. Ihanaa ois käydä nukkumaan lihakset rentoina ja nukahtaa samantien.

    Vastaa
  18. Nukahdan helposti, mutta heräilen lasten vuoksi öisin ja jään hereille. Se harmittaa ja ahdistaa. Tuntuu, että kroppani on jonkinlaisessa valmiustilassa koko ajan.

    Vastaa
  19. Nukahdan helposti ja nukun yleensä aamuun asti. Olen siis onnekas, kop kop =). Mukaan kivaan arvontaan!

    Vastaa
  20. Nukahdan kyllä helposti, mutta heräilen kolmen-neljän aikoihin … Käyn juomassa vettä ja jatkan kevyttä unta vielä tunnin pari … ;o)

    Vastaa
  21. Aamulla aikanen herätys ja uni ei tuu millään, pikkulapsi-aika jo melkein takana ja silti kuulostelen yöllä miten lapset nukkuu. Tai sitten koirat ovat levottomia ja haluavat sänkyyn.. Siitä on mun huonot yöunet tehty ja sitä myötä kiukkuinen seuraava päivä.

    Saija

    Vastaa
  22. Tuntuu että käyn iltaisin aina hiukan ylikierroksilla eikä uni tule. Tämä olisi hyvä vaihtoehto melatoniinille!

    Vastaa

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tilaa Käsityökekkerit-uutiskirje!

Ilahdutan sinua käsityöohjeilla ja muilla vinkeillä suoraan sähköpostiisi noin 1-2 kertaa kuukaudessa. Tehdään käsitöitä yhdessä!

Muita kiinnostavia ohjeita?

Kesähaalari lapselle

Jo ennen kesää koululainen piirsi minulle seuraavat vaatetoiveensa. Hän oli myös oikeassa, kaikki kesävaatteet olivat jo liian pieniä, ja suurin

Yhteistyössä

Normaalisti tätä bloggaamista tekee ruudun tällä puolella ihan yksin. Viime viikolla onnistuin kuitenkin bongailemaan työn puolesta ihanan monta lukijaani, ja