Helppo ohje monikäyttöisiin säärystimiin

IMG_20160326_102452

IMG_3080

IMG_3063

Lanka saatu Lankasatamasta

Viimeisimmässä Lankasataman yllätyspaketissa oli myös ihastuttava kerä Hot Socks Rubin lankaa Gründilta, joka sisältää merinovillan lisäksi myös bambua. Oma keräni on väriltään punainen/oranssi, ja jännitystä on aina ilmassa kun kerä alkaa muuttua tuotteeksi. Mietin ensin tavallisia sukkia, mutta lopulta päädyin neulomaan helpot ja nopeat säärystimet.

Nämä toimivat niin lapsen luistelussa kuin omilla juoksulenkeilläkin. Samat säärystimet menevät siis meille molemmille, ja näin ollen tulevat olemaan käytössä pitkään.

Tässä myös helppo ohje paksumpiin säärystimiin.

Ohje helppoihin säärystimiin

Lanka Gründlin Hot Socks Rubin

sukkapuikot 2,5mm

Luo 64 silmukkaa, ja jaa ne neljälle puikolle. Neulo joustinneuletta (2o,2n) noin 4cm korkeaksi. Tämän jälkeen jatka aina oikein. Neulo joka 7 kerroksen ensimmäinen silmukka tuplasti, eli silmulla sekä etu- että takareunasta. Tee samoin saman kerroksen viimeiselle silmukalle, eli näin joka seitsemännellä kerroksella lisää aina kaksi silmukkaa.

Neulo näin haluamasi mitan, itselläni se oli 16cm. Neulo vielä 4cm joustinneuletta, ja päättele löyhästi. Silitä ja ota käyttöön!

IMG_3115

IMG_3118

2 thoughts on “Helppo ohje monikäyttöisiin säärystimiin”

  1. Hei Vihreä sisar 🙂

    Tein juuri ohjeellasi merinovillaiset säärystimet pojan pojalle – vieläpä yökäyttöön, kun hänellä särkee jalkoja öisin. Nyt sitten aloitin sisarelleen samalla malilla, pakkohan hänenkin on saada kun kerran velikin. Kiitos ohjeesta. Oishan tuon ehkä itsekin keksinyt, mutta helpompi on apinoida jo hyväksi havaittuja.

    Vastaa
    • Oi kuinka mukava kuulla Maria!

      Meilläkin lapsilla on ollut kasvukipuja, ja pitkät villasukat sekä säärystimet ovat olleet oiva apu 🙂

Heijastin polkupyörään

  Syksy on tosiaan täällä, ja on hankittava säihkettä vaatteisiin. Kun vaatteet on kunnossa, suosittelen huomioimaan myös liikkumisvälineet. Polkupyörä tarvitsee

Helppo collegehuppari

    Viisivuotiaan oma tyyli on ollut pitkään kadoksissa. Nyt on jälleen mekoton kausi, tunikat menee jos ne naamioi paidoiksi.

Collegemekko (ja pari muuta vaatetta)

Kuviollisten ja välillä jopa sekavien kuosien rinnalle tarvitsee myös rauhoittajia. Kaipaan yksivärisiä, mutta toisiinsa harmonisia kankaita. Kun tein Noshin uusista