Helppo ohje monikäyttöisiin säärystimiin

IMG_20160326_102452

IMG_3080

IMG_3063

Lanka saatu Lankasatamasta

Viimeisimmässä Lankasataman yllätyspaketissa oli myös ihastuttava kerä Hot Socks Rubin lankaa Gründilta, joka sisältää merinovillan lisäksi myös bambua. Oma keräni on väriltään punainen/oranssi, ja jännitystä on aina ilmassa kun kerä alkaa muuttua tuotteeksi. Mietin ensin tavallisia sukkia, mutta lopulta päädyin neulomaan helpot ja nopeat säärystimet.

Nämä toimivat niin lapsen luistelussa kuin omilla juoksulenkeilläkin. Samat säärystimet menevät siis meille molemmille, ja näin ollen tulevat olemaan käytössä pitkään.

Tässä myös helppo ohje paksumpiin säärystimiin.

Ohje helppoihin säärystimiin

Lanka Gründlin Hot Socks Rubin

sukkapuikot 2,5mm

Luo 64 silmukkaa, ja jaa ne neljälle puikolle. Neulo joustinneuletta (2o,2n) noin 4cm korkeaksi. Tämän jälkeen jatka aina oikein. Neulo joka 7 kerroksen ensimmäinen silmukka tuplasti, eli silmulla sekä etu- että takareunasta. Tee samoin saman kerroksen viimeiselle silmukalle, eli näin joka seitsemännellä kerroksella lisää aina kaksi silmukkaa.

Neulo näin haluamasi mitan, itselläni se oli 16cm. Neulo vielä 4cm joustinneuletta, ja päättele löyhästi. Silitä ja ota käyttöön!

IMG_3115

IMG_3118

2 thoughts on “Helppo ohje monikäyttöisiin säärystimiin”

  1. Hei Vihreä sisar 🙂

    Tein juuri ohjeellasi merinovillaiset säärystimet pojan pojalle – vieläpä yökäyttöön, kun hänellä särkee jalkoja öisin. Nyt sitten aloitin sisarelleen samalla malilla, pakkohan hänenkin on saada kun kerran velikin. Kiitos ohjeesta. Oishan tuon ehkä itsekin keksinyt, mutta helpompi on apinoida jo hyväksi havaittuja.

    Vastaa
    • Oi kuinka mukava kuulla Maria!

      Meilläkin lapsilla on ollut kasvukipuja, ja pitkät villasukat sekä säärystimet ovat olleet oiva apu 🙂

Siiri mekko ja leggingsejä

Yhteistyössä Paapii, kankaat saatu   Selkeiden perusvaatteiden ystävänä ompelin lapsen toiveesta hieman lisää vaatteita Paapiin kaavakirjasta. Aiemmin ompelemani Silmu mekot

Neulekekkerit-kirjan ennakkotilaus

Olen siis tehnyt kirjaa. Ihan oikeaa kirjaa. Siihen vierähti syksy ja talven pimeimmät kuukaudet, paljon lankaa ja valokuvia. Yllättävän paljon

Piilovetoketjun ompeleminen, ohjevideo

Kaupallinen yhteistyö, Pfaff Suomi Monille vetoketjun ompeleminen voi tuntua liian haastavalta, vaikealta tai jopa ylitsepääsemättömältä esteeltä. Tästä syystä ompelua ei

Paksu villapaita lapselle

  Hamstrasin alkukesästä kotimaista Tukuwoolia, kun omistaja ilmoitti päättävänsä lankojen teon. Eipä mennyt aikaakaan, kun Tukuwoolin toiminnan ja langat osti